November 12, 2012

Çıplak Şölen - William S. Burroughs

Çıplak ŞölenÇıplak Şölen by William S. Burroughs
My rating: 3 of 5 stars

Beat kuşağının kutsal kitabı…

“Başlığı Jack Kerouac önermişti: Çıplak Şölen

Herkesin her çatalın ucunda ne olduğunu gördüğü, donmuş bir an.”

Asla unutamayacağınız bir ziyafet…

1998 yılında keşfedilen bugüne dek yayınlanmamış yeni metinlerin eklenmesiyle zenginleştirilmiş 50. Yıl baskısı…

Okuduğum en enteresan kitaplardan biriydi. Belki de en enteresanıydı, aklıma başka bir kitap gelmiyor çünkü. Kolay kolay insanları yargılamayan, her şeye alınmayan, insanların tercihlerini "normal" ya da "anormal" olarak değerlendirmeyen biri olarak bazı yerler benim için bile fazlaydı. Demem o ki; beat kuşağıyla az çok ilgili değilseniz, eşcinsellik sizin için tabuysa, inançlarınız eleştiriyi kaldırmıyorsa ve hassas bir mideniz varsa (anlatım fazlaca ayrıntılı) bu kitaba yanaşmayın. Komikti ama okurken kahkahalar atmadım. Benim için değişik bir konuyu işliyordu (uyuşturucu kullanımı ve sonucundaki deneyimler) ama konu bana uzak olduğu için çok da merak duymadım. Yazımı iyiydi ama ortada keskin hatları olan bir plot yok, dolayısıyla takibi zordu. Başta da dediğim gibi, belki de okuduğum en enteresan kitaptı ama diğer konularda benim için biraz ortalama bir kaldı.

Ayrıca kitabın çevirmeni Algan Sezgintüredi'ye hakkını teslim etmek lazım. İnsanları çok çabuk kendinden uzaklaştırabilecek bir kitap. Bu tür kitapların Türkçe çevirileri daha da itici oluyor genelde konulara ve dile çok da vakıf olmadığımız için. Ama kitabın sayfalarını çevirmeye devam ediyorsunuz ki, bu tabii ki başta yazarın daha sonra da kendisinin başarısıdır gözümde.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...